Spotify køber FC Barcelonas stadionnavn

Spotify køber FC Barcelonas stadionnavn
Pressebillede fra Spotify
16. marts 2022 kl 09.34
Skrevet af: Lars Ulrick Lousdal

Spotify Camp Nou bliver i fremtiden navnet på FC Barcelonas ikoniske fodboldstadion, for den succesfulde svenske musikstreamingtjeneste har netop købt navnerettighederne.

Hvis du planlægger en tur til Barcelona for at se FC Barcelona spille en fodboldkamp, kommer du i fremtiden til at træde ind Spotify Camp Nou.

Spotify har nemlig indgået en omfattende sponsoraftale med fodboldklubben FC Barcelona. Det betyder, at musiktjenestens navn også kommer til at stå på spillernes trøjer fra næste sæson.

Milliardkontrakt

Kontrakten skal dog først vedtages af klubbens medlemmer på et møde i april, men de fleste medier forventer, at sponsoraftalen bliver en realitet.

Der er tale om en gigantisk sponsoraftale til flere milliarder danske kroner.

Intelligente bannerreklamer

Spotify vil benytte aftalen til at "forene fodbold og musik på den globale scene, som Spotify Camp Nou udgør", melder den svenske musiktjeneste i en pressemeddelelse.

Her vil Spotify blandt andet lave intelligente bannerreklamer, der er målrettet forskellige segmenter rundt omkring i verden.

Når folk ser en FC Barcelona-kamp i fjernsynet fra forskellige steder i verden, vil der derfor være lokale forskelle på bannerreklamerne rundt omkring banen. 

Det europæiske tv-publikum bliver præsenteret for andre musikkunstnere end folk i de amerikanske eller indiske stuer.

På den måde kan Spotify promovere en masse forskellige musikere for et globalt publikum.

— Læs også: Spiludvikler-firmaet bag Pokémon Go satser stort på AR

E-mærket

 

Betalingskort
avXperten
MenuKontaktKurvSøg