Twitch Annoncering Ændringer: Trukket Tilbage Lynhurtigt

Twitch Annoncering Ændringer: Trukket Tilbage Lynhurtigt
billede via canva.com
13. juni 2023 kl 10.23
Skrevet af: Sebastian G. Kristensen

For få dage siden udgav den populære streamingplatform, Twitch, nye regler for annoncering for deres brugere.

Disse regler inkluderede b.la. stramme regler for såkaldte brand-deals og logoer på streams, samt regler for visning af reklamer som ikke var skabt af Twitch selv.

Dette fik utallige streamers på platformen til at gå i protest, hvor b.la. flere af de store organisationer meldte ud at de ville forlade Twitch hvis disse ændringer trådte i kraft.

Enorm kritik fik Twitch til at trække ændringer tilbage dagen efter

Kun en enkelt dag efter disse regler blev fremlagt af Twitch, valgte de alligevel at trække dem tilbage, grundet en massiv bølge af kritik fra platformens største brugere.

Mange af de helt store streamers, og endda de helt mindste, er nemlig afhængige af små eller store brand-deals til deres indkomst.

Fx har mange mindre streamers aftaler med eksterne sider hvor de bruger affiliate links, som fx Hello Fresh der er gode til at sponsorere streamers i alle størrelse, især til gavn for de helt små.

Men sponsorater som disse, ville under de nye regler, ikke være mulige, da de fx ikke må vise et logo større end 3% af hele deres livestream, eller bruge eksterne reklamer.

Heldigvis for de mange streamers på Twitch, er disse regler blevet skrottet for nu, så de kan i ro og orden gå tilbage til at streame som de plejer.

Det er dog blevet klart, at Twitch agter at ændre i deres tiltag for indkomst, og det bliver spændende at følge om de forsøger at komme med andre ændringer.

Twitch er under stort pres af konkurrerende streamingplatforme, som fx det nye Kick, men især også den store gigant YouTube, som fortsat øger deres fokus på livestreaming. 

E-mærket

 

Betalingskort
avXperten
MenuKontaktKurvSøg