Wendy's vil Integrere AI Chatbots i deres Drive-in!

Wendy's vil Integrere AI Chatbots i deres Drive-in!
Billede af drive-in, via canva.com
12. maj 2023 kl 09.19
Skrevet af: Sebastian G. Kristensen

Den populære amerikanske fastfoodkæde, Wendy's, arbejder lige nu med Google på en løsning til deres mange drive-in restauranter.

Denne løsning skal erstatte menneskelige medarbejder i den anden ende af den skærm du møder i drive-in.

Den vil kunne opfange det personer siger, og hjælpe med en hurtig og effektiv bestilling, lyder det fra Wendy's.

Stor debat: Skal AI erstatte menneskelige arbejdere?

Selvom kunderne måske bliver glade for den nye løsning, er der mange personer i lokalsamfund og selvfølgelig medarbejderne selv som frygter denne nye AI-integrering.

Wendy's har nemlig en lang række restauranter med en masse ansatte, og der er altså mange af dem som nu risikere at miste jobbet til AI.

Kevin Vasconi fra Wendy's siger at testfasen har været meget lovende, og nævner at "den er ligeså god som vores bedste kundeservice medarbejder, og sikkert bedre end den gennemsnitlige medarbejder".

Wendy's nævner at denne nye chatbot har til formål at minimere kø i myldretiden, hvilket kan komme til gavn for både kunder samt medarbejdere.

Om dette fænomen betyder stort tab af arbejdspladser i fastfood-kæden vil tiden vise.

Wendy's nævner at denne chat-bot potentielt kan lokke flere kunder til, og dermed er der brug for flere hænder bag frituren i selve restauranten, og dermed er de ikke nødsaget til at fyre mange.

Om dette holder, er der højst sandsynligt mange Wendy's medarbejdere som er skeptiske overfor.

E-mærket

 

Betalingskort
avXperten
MenuKontaktKurvSøg