YouTube i Kødet på Twitch: Lemper Regler for Indtjening

YouTube i Kødet på Twitch: Lemper Regler for Indtjening
Billede via canva.com
14. juni 2023 kl 08.25
Skrevet af: Sebastian G. Kristensen

Kort efter Twitch valgte at lægge nye retningslinjer, som de kort efter trak tilbage, har YouTube nu valgt at gå lidt i den anden retning.

YouTube har nemlig lige udgivet et blog-indlæg, hvori de fremhæver nye lempelser til at låse op for indtjening på deres platform.

Dette gælder især de efterhånden mange livestreamers på YouTube, som nu kan låse op for features som Channel Memberships, Super Chat, Super Stickers, Super Thanks samt muligheden for at promovere deres egne produkter via YouTube shopping.

Store lempelser: Nemmere at tjene penge på YouTube!

Førhen krævede det minimum 1000 subscribers samt 4000 "watch hours" på et år for at åbne op for indtjeningsmuligheder på YouTube.

Dette tal er nu sat ned til henholdsvis 500 subscribers og 3000 watch hours, og det er dermed meget nemmere at få adgang til de mange indtjenings-features.

Det er nu også muligt at åbne for disse features med views på YouTube Shorts i stedet for watch hours på normale videoer, hvor dette kræver 3 millioner views.

Det lyder måske af meget, men Shorts får typisk mange gange flere visninger end normale videoer grundet deres korte længde samt anderledes algoritme.

Dette tiltag virker lidt som et lille angreb mod Twitch, som mange har kritiseret for at gøre det sværere og sværere at tjene penge på deres platform.

YouTube har igennem længere tid arbejdet på at udvikle deres livestreaming sektion, og denne type ændringer hjælper uden tvivl med dette.

E-mærket

 

Betalingskort
avXperten
MenuKontaktKurvSøg