Instagram slår tilbage mod TikTok!

Instagram slår tilbage mod TikTok!
Billede fra Instagram
4. maj 2022 kl 09.22
Skrevet af: Lars Ulrick Lousdal

Instagram bliver udfordret af TikTok, som er kendt for sit særlige feed, der fylder hele skærmen. Nu slår Instagram tilbage med et nyt design.

De største sociale medier kæmper om at gøre sig mest relevant for de mange brugere rundt omkring på kloden. Derfor er der fart på nye initiativer. 

Instagram har i den seneste tid lanceret Reels-formatet for at få sine brugere til at skabe endnu mere video-indhold via smartphone.

TikTok er nok det mest populære sociale medie blandt den yngre generation, og det er sandsynligvis derfor, at Instagram snart ændrer sit design. 

De tester i hvert fald allerede en ny version, der tilsyneladende minder mere om TikTok.

— Læs også: Instagram gør det nemmere at lave Reels!

Fuld skærm

Det opdaterende Instagram, som lige nu bliver testet, giver dig en ny oplevelse, når du åbner appen.

Her møder man et fuldskærms-feed, hvor video-indhold i form af Reels kommer til at være i fokus.

Instagrams chef Adam Mosseri har allerede bekræftet, at det sociale medie lige nu tester en ny version, hvor større billeder og videoer bliver helt centralt.

— Læs også: Generation Z er VILDE med det sociale medie BeReal!

Video i fokus

Reels er Instagrams seneste bud at skabe konkurrence med TikTok. Det Meta-ejede sociale medie prøver på den måde at påvirke folk til at poste flere videoer. 

Og samtidigt vil Instagram prøve at dæmme op for, at folk reposter deres TikTok-videoer på Reels.

Chefen Adam Mosseri har også allerede meldt ud, at Instagrams algoritmer vil favorisere originalt indhold frem for reposts fra TikTok.

Der er endnu ingen oplysninger om, hvornår det nye Instagram-design bliver lanceret, men konkurrencen med TikTok er utvivlsomt kun lige begyndt. 

— Læs også: TikTok slår tilbage mod YouTube med 10 min. videoer

E-mærket

 

Betalingskort
avXperten
MenuKontaktKurvSøg